2010. szeptember 13., hétfő

Inter nyet!

A közelmúltban az Invitel is kitett magáért, és megkapta a Lehúzda-díj egyik dobogós helyét.
Lakóhelyünk minden szépsége mellett sajnos el kell ismernünk, hogy a megyeszékhelytől való távolság (10km!)és a földrajzi-domborzati adottságok miatt (akár 500m magas hegyek is a környéken!!!) kevés szolgáltató meri betenni a lábát, azért, hogy hibátlan szolgáltatást tudjon értékesíteni a lakók körében.
Nem így az Invitel, amely ügyfélszolgálatán készséggel állnak rendelkezésre „szakemberek”, akik az előttük lévő papírok és monitor alapján meg tudják kötni azokat a szerződéseket, amelyeket az ügyfél kér. Egészen pontosan cégük nevében aláírhatják és szentesíthetik ezeket a dokumentumokat, mint pl. az én esetemben kb. 2 éve, amikor aláírtunk egy hűségnyilatkozatot egy nagyobb sebességű csomagért, amely alapján a szolgáltató 4Mbit/sec sebességű internetetelérést biztosít.
A szolgáltatás elindítása után elkezdődött egy hibajelenség, ami egyszerűen lehetetlenné tette az internetezést. Hogy tisztázzuk, nálunk a számítógép és az internet munkaeszköz. Egy családtag dolgozik távmunkában, neki folyamatos nagy sebességű kapcsolat szükségeltetik, én pedig vállalkozásom egyes pontjait segítem és irányítom ezzel az áldott találmánnyal.
Az említett hibajelenség pedig az volt, hogy a kapcsolat rendszeresen – óránként többször is megszakadt néhány percre. Ez nyilvánvalóan lehetetlenné tett minden próbálkozást a szolgáltatás tartós elérésére.
Nos, hogy kiderítsük a baj forrását, illetve kizárjunk saját körben előforduló hibákat, lényegében lépésről lépésre kicseréltük a teljes belső rendszerünket (csatlakozók, vezetékek, router, etc.) Eredmény híján kértük a szolgáltatót, ellenőrizze a szolgáltatást. Természetesen, az ügyfélszolgálaton is látható volt a szolgáltatás megszakadása, így a kivonuló szakember kicserélte az ő reszortjába eső cuccokat (modem, csatlakozó, elosztó, vezetékek, stb.). Eredmény hiányában már kivonult a szolgáltató egy egész szakemberhada, és kezelésbe vették a település összes villany- és távközlési oszlopát. Amerre szem ellátott, inviteles szakember lógott mindenütt a faluban.
Eredmény semmi.
Ezután jött a felismerés a szolgáltató részéről. Felhívtak, és értesítettek arról, hogy mivel a hibát nem tudták 3 napon belül elhárítani (hónapokig nem sikerült), kártérítésben részesülök. Ez még kétezer forintnál is több volt! Az a véleményük, hogy mivel messze vagyok az utolsó elosztó ponttól (3km!), a 4Mbit/sec sebességet nem bírja el ez a rendszer, így javasolják, hogy váltsak díjcsomagot, és vegyem igénybe a 2Mbit/sec sebességű szolgáltatást.
Rendben. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy kérek egy lassabb szolgáltatást. Miattuk.
Udvarias hölgy pötyögés után közölte, hogy hamarosan aktív lesz, és szíveskedjek aláírni erről a szerződést.
1 év hűségnyilatkozattal.
Visszakérdeztem, hogy jól hallok-e?!
  1. Szerződéskötéskor nem tájékoztatnak arról, hogy a rendszer nem fogja elbírni azt a sebességet, amit ők papíron vállaltak.
  2. Hónapokig képtelenség az internetet használni, mert nem ismerik fel a hiba okát.
  3. Végre megtalálják, és a türelmemet 2ezer forintra értékelik.
  4. Mindezért ha (remélhetően!) megfelelő szolgáltatást akarok, akkor vegyem őket feleségül újabb 1 évre!

LEHÚZDA – DOBOGÓ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése